Drift og administration af din virksomhed involverer som udgangspunkt en masse opgaver, som kræver brugen af en kopimaskine på en eller anden måde. Der skal eksempelvis printes fakturaer til din kunder, mens også en lang række andre dokumenter skal enten printes, scannes eller kopieres, når der skal laves eksempelvis marketingsmateriale.

Det stiller store krav til kopimaskinen i din virksomhed, og det er derfor vigtigt, at du køber en kopimaskine, som dækker lige netop jeres behov i virksomheden. Alle virksomheder har forskellige printe- og kopibehov, og det er derfor en god idé at undersøge markedet lidt, inden du køber.

Af samme grund er det også vigtigt at finde ud af, hvad du egentlig skal bruge en kopimaskine til. Du kan få hjælp til at finde en kopimaskine der dækker jeres behov, så du kan sikre en effektiv og problemfri drift af din virksomhed.

Hvad er dine behov?

Når du skal finde ud af, hvad dine behov med en kopimaskine er i din virksomhed, er der en række spørgsmål, du kan spørge dig selv om for at komme et skridt nærmere at finde den rette kopimaskine.

Du skal spørge dig selv om, hvad du egentlig skal bruge en kopimaskine til. Der findes nemlig mange forskellige kopimaskiner, som kan mange forskellige ting. Men hvis du har et godt overblik over de opgaver, som din kommende kopimaskine skal varetage, kan du indsnævre din søgning betragteligt.

I den forbindelse skal du bl.a. kigge på:

  • Hvor travlt har du? Du kan få printere med en høj printerhastighed, som kan spytte mange sider ud i minuttet, eller du kan vælge en langsommere model
  • Hvad skal du printe? Hvis du bare skal printe sider med tekst, kan du nøjes med en sort-hvid kopimaskine. Men hvis du skal printe grafisk materiale, har du brug for en kopimaskine med farve og en høj DPI